joannasbilder

Alla inlägg under september 2010

Av Joanna - 14 september 2010 13:54

Hittade lite frågor..

Höger- eller vänsterhänt: Höger

Humör just nu: trött, ganska likgiltig

Favoritgodis: choklad, kakor egentligen

Är det nåt du absolut inte äter: Selleri, både vanlig och rot. Känner smaken genom allt, den går inte att dölja.

Kläder just nu: Svarta jeans, svart tröja med tryck

Musik just nu: ingen

Vad sa du senast: Vi ses sen, hej då! (i telefon)

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: 90-talet kanske

Sommarplaner: Har ju precis varit sommar.... Men nästa blir det i alla fall någon mysig semester med barnen.

Fisk eller badkruka: Mitt mellan

Saft eller alkohol: Saft, dricker inte alkohol.

Hur många kuddar sover du med: 2, sidanom varandra

Favoritväder: Soligt och varmt

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Mat, säng och ombyten

Spelar du nåt instrument: nej

Morgon- eller nattmänniska: Kvällsmänniska, som piggast vid 19 och framåt

Sparare eller slösare: fråga min man så svarar han slösare

Bästa film: Ingen aning

Tror på liv på andra planeter: varför skulle bara vi finnas?

Kommer du ihåg din första kärlek: såklart

Älskar du henne/honom fortfarande: Nej, verklige inte

Har du några homosexuella vänner: har haft iaf, men har inte hållit kontakten

Tror du på mirakel: ja

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Absolut!

Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja, fast ibland kan mitt humör svänga om rejält och då vet man inte vad.

Ser du på kärleken som ett misstag: Nej

Hur många barn vill du ha när du blir stor: Har två och det räcker gott och väl

Bio eller promenad: Bio men en promenad med trevligt sällskap är inte helt fel.

Är du kittlig: Ja jätte

Snarkar du? Ibland

Stjärntecken? Tvilling

Rädd för insekter? Nej men tycker dom är rätt äckliga

Äckligaste insekten: Fästingar

Största svaghet: Min dåliga självkänsla som jag verkligen inte har grund till eller någonsin visar folk.

Det här är jag bra på: Usch, detta var svårt, men en nyttig fråga. Lyssna och ställa upp för mina vänner. Sköta mitt företag och min familj!

Bästa bok? Har inte läst på många år....jo barnböcker :-)


Om du fick välja en superkraft, vad skulle det vara: Tänkte först svara tankeläsning men jag vill nog inte veta vad alla tänker. Men klona mig kanske!


Vad vill du jobba som? Det jag jobbar med nu!

Chips, morötter eller godis? Godis

Pizza eller hamburgare? Hamburgare på burger ing eller pizza i USA

Skriver du dagbok? Nej men funderar på att börja

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Har två tatueringar men funderar på fler!

Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) för tillfället stökigt

Gungar du på stolen? Nej

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? nej

Vilken hand håller du gaffeln i ? vänster

Är du rädd för blod? Nej

Saltar du på maten? knappt

Gillar du att sjunga? Ja, men inte när någon annan hör =)

Anser du att du är stark? Ja

Brukar du sola? Ja, men inte nu på ett bra tag

Vad gör du om du får hicka? Väntar tills den försvinner, hickar inte så ofta

Röker du? Nej och har aldrig testat

Snusar du? Samma som ovan

Använder du knark? Nej

Kaffe, te eller inget? Aldrig kaffe men te kan funka

Har du en besatthet? Nej det tror jag inte
Kram Joanna

Av Joanna - 14 september 2010 12:22

......och räknar till tio. Jag har fått en medicin utskriven och givetvis har jag fått de flesta biverkningarna. Trodde först det var en förkylning på gång, tills jag läste om tabletterna på www.fass.se. Det brukar ta tre till sex veckor så försvinner de flesta av biverkningarna.


Sista tiden har jag varit så trött, det går alltså inte att beskriva tröttheten. Ungefär som på kvällen när man inte kan hålla sig vaken framför tv'n, bara det att så känner jag hela dagen. Gäspar gör jag ungefär var femte minut, gäspningar står specifikt som en iverkning. Är samtidigt rastlös i kroppen och har svårt att sitta still. Dessa två saker går inte riktigt ihop i huvudet, vill inte sitta still men orkar inte göra något. Har svårt att andas och har ett hemskt tryck över bröstet. Då tycker man att dessa biverkningar kan räcka. Men annars känner jag aptitlöshet, svettningar, yrsel, huvudvärk, gaser i magen....


Får försöka se det positivt, jag vet i alla fall varför jag mår som jag gör!


Suckar och hoppas att de försvinner snart. Men på grund av detta så orkar jag inte göra allt för mycket och ni kanske inte hör av mig speciellt mycket.


Nu ska jag lägga mig 20 minuter på spikmattan!


Kram allihop

Ovido - Quiz & Flashcards