joannasbilder

Alla inlägg under augusti 2012

Av Joanna - 29 augusti 2012 11:01

 


Som många av mina vänner vet är jag en s k buzzador. Det innebär att jag får hem produkter att testa, samt låta andra testa. Det är jättekul och oftast är det produkter som man kanske inte testat annars.  Som denna gången fick vi testa färgpennor, tusch och kritor från BIC kids.


 

Barnen var hemma från fritids och förskola då det var planeringsdag där, när jag fick hem paketet från Buzzador. Kunde ju inte blivit lägligare då jag var tvungen att jobba då butiken var öppen. Jag har en butik där jag säljer pärlor och smyckestillbehör www.barapyssel.se. Plockade fram papper och öppnade paketet. Mina pojkar kastade sig överlyckliga över grejerna och började rita. Kan ju säga att de blev smått impade över "trolleripennorna" som de kallade dom. Så här ser de ut! Man ritade med penna nr 1 och sedan penna nr 2 ovanpå och det blev en annan färg. Tog man sedan den vita pennan så försvann allt. Läckert.


Själv blev jag mest impad över färgpennorna, de var underbara att rita med. Vet inte om det är mycket pigment i dom men det blir bra med färg i alla fall. Målade en stor bild i barnens målarbok och det blev kanonbra, tog till kritorna och gjorde lite roliga skuggningar och effekter.


 


Här blir det i alla fall kritor och pennor från BIC i fortsättningen.


Gå in på Buzzador och bli en buzzare du med, glöm inte fylla i att jag värvat dig :-)


//Joanna


Av Joanna - 26 augusti 2012 09:27

Det har nu gått fyra dygn sedan min operation. Smärtan har avtagit betydligt och jag känner mig lite piggare. Det var riktigt skönt att göra sig i ordning nu på morgonen, fixa håret och lite så.

Härom morgonen, i fredags, tog jag en av värktabletterna vi fått med hem, oxycontin. Efter bara ett par minuter blev jag fruktansvärt yr och dåsig. Strax därefter illamående och behövde spy. Men eftersom jag inte har ngn magsäck kan jag heller inte spy. Eller jo spyr gör jag men det kommer inget, bara saliven som produceras av körtlarna i kinderna. Otäckt i alla fall. Efter det somnade jag och vaknade först vid 17-tiden, så hela fredagen sov jag bort.

Igår mådde jag lite blandat men idag har det verkligen vänt. Helt otroligt hur fort man egentligen återhämtar sig. Ställde mig på vågen idag för att checka läget, 56 kg visade den, alltså -0,7 kg denna veckan och då har jag inte gjort nummer två sedan i tisdags.

Nu sitter jag i köket och avnjuter min frukost. En halv portion havregrynsgröt som är kokt med en halv banan och lite kall mjölk till det. Gott!!!!

Kram Joanna

Av Joanna - 22 augusti 2012 15:46

Idag kom dagen jag väntat på. Sedan ca 8 månader tillbaka har jag haft problem med smärta i magen. Min kirurg trodde bestämt att set blivit en knick på mina tarmar, en vanlig bieffekt efter en gastric bypass. Vi bestämde tillsammans att det var bäst att åtgärda detta innan det blir ett riktigt tarmvred. Läs gärna mer här:
http://www.kostdemokrati.se/leif/2011/08...a-fetmaopererade


Så igår började jag packa inför operation här i Landskrona. Det viktigaste skulle ju med, rena kläder, toalettartiklar, leg och givetvis lite pärlor hihi. Katterna hjälpte mig snällt att packa pärlorna. Ja Stella tyckte att hela hon skulle med, försökte smyga ner i väskan tihi.


Klockan ringde 5 imorse för då var det dags för bakteriedödande dusch tre av tre :-). 6.40 checkade jag in på sjukhuset, gäääsp. Jag hade tur då en tjej inte kom så jag fick komma till operation en timme tidigare än väntat. Nålar sattes, tja efter ett smärtsamt misslyckande i vänster hand fick jag en i armvecket. Jag spändes fast i bordet som tippas under op så jag nästan stod upp och sen var det natti natti.


Nästa gång tittade jag på klockan vid 11 på uppvaket. Det är faen det värsta med en op, uppvaket från narkos är så jobbigt. Denna gång låg jag och skakade och hackade tänder, smärtfrossa tydligen, fick en spruta och några varma handdukar sen slocknade jag igen. Så nu har jag fem nya hål i magen, totalt 14 ärr kommer det bli. 4 st efter galloperationen 2005, 5 st efter gastric bypass 2011 och nu ytterligare 5 st. Sa till kirurgen att han kunde ju öppna helt och göra en bukplastik, men det var han inte med på. Taskig skit hihi.


Nu sitter jag här i en fåtölj och bloggar med dropp i armen. Blir lite pärlande om en stund :-).


Kram på er

 

Av Joanna - 21 augusti 2012 17:07

Medvetslös. Så känner jag mig just nu. Ska ju opereras i Landskrona imorgon och har en massa att förbereda. Vill ha lite mat förberedd, tvättat och städat innan. Utöver det måste jag packa ner kläder och lite pärlpyssel, skriva alla fakturor för mamma kommer ut och packar beställningarna imorgon.
Får jag nu gjort detta så vet jag att jag kan slappna av lättare och återhämta mig fortare.

Hämtade barnen tidigare både igår och idag, för resten av veckan blir det lååånga dagar för dem. Igår spenderade vi eftermiddagen på malmöfestivalen. Riktigt mysigt faktiskt, inget gnäll utan bara mys. Idag åkte vi en sväng till Burlöv center och sedan hem. Nu har vi ätit framför tv'n, jag pojkarna och Stella. Lugnast om hon får en egen skål så slipper man ha henne steppandes i maten hihi.
Här följer lite bilder dels från igår och från idag.

Kram allihop.

Av Joanna - 13 augusti 2012 15:09

Glömde ju berätta hur det gick för Henrik. Efter 1 timme och 54 minuter sprang han i mål efter att ha sprungit 2,1 mil. Jag och pojkarna satt en bit innan mål och hejade på. Han såg knappt trött ut ens när han passerade mållinjen. Helt otroligt, dessutom med tanke på att han knappt övat. Lär bli ett lopp nästa år med.....

Av Joanna - 11 augusti 2012 16:57

Och min älskade make är med och springer. Ja det trodde man inte för ett par år sedan, när vår favoritsysselsättning var soffhäng, mat och snask. Det är inte utan att jag är stolt.

Under tiden har jag och pojkarna strosat omkring i fantastiskt vackra västra hamnen. Solen har gassat och här finns mycket att se och göra.

Ha nu en fin lördag på er

Av Joanna - 7 augusti 2012 09:13

Måste ju bara visa våra två nya familjemedlemmar, Stella och Sofi. 10 veckor gamla och blandning mellan Main coon och Bengal. Stella är vit och albino med ljusblå ögon.

Ovido - Quiz & Flashcards