joannasbilder

Alla inlägg under mars 2012

Av Joanna - 30 mars 2012 02:02

Idag har jag utforskat Venetian här i Vegas. Killarna skulle ju på mässan idag så jag promenerade med dem dit och stannade på Venetian. Har aldrig riktigt kollat in shoppingen där, "The grand canal shoppes". Trodde först det skulle bli tråkigt att gå själv, men det har faktiskt varit riktigt skönt, kolla in allt jag vill i lugn och ro utan att känna att någon blir uttråkad.


     

Vill man så kan man ta en tur med en gondol här, det gjorde jag första året så det känns inte som om det behövs fler. Detta är då inomhus fast det ser ut som om man är ute, himla fräckt.

     

Fontänerna och blomplaneteringarna här var nya för mig, jättevackert och stort som allt annat här. Den stora fjärilen rörde upp och ner på vingarna vilket barnen som sprang här gillade. Kan tänka mig att Lucas gillat det om han varit med.


Jag kollade in flertalet butiker men längst var jag nog på Victoria Secret. Då mina bröst mer eller mindre försvunnit nu sedan jag gått ner i vikt var det ett befogat ställe för shopping. Deras bh'ar är helt fantastiska, så mjuka och med den kvalitén är svår att hitta någon annanstans. Givetvis fungerade alla deras modeller för mig så jag hade rätt svårt att välja. Men till slut blev det två i alla fall, kommer köpa fler innan vi åker hem. Dessa två valde jag, fast den blå modellen tog jag i svart.

   

Sen kände jag att jag var rätt nöjd med venetian och började promenerade mot utgången.

     

Fantastiskt väder har vi haft idag, sol och precis lagom varmt för att gå i shorts och t-shirt.


Nu blir det en sväng till Wallmart för att handla lite mat och dryck att fylla kylen med.


Förresten ni har väl inte missat att vi har 20% rabatt i shoppen medan vi är borta. Gå in på www.barapyssel.se för att läsa mer och beställa.


Kram Joanna

Av Joanna - 29 mars 2012 10:22

....sitter vi i vår lägenhet och surfar och äter pizza. Klockan är nu 1.22 på natten och vi anlände i Vegas för någon timme sedan. Har hunnit hämta bilen, köpa lite mat och kolla in lägenheten. Pretty najs om jag får säga det själv. Rätt gött med lägenhet ändå, var lite tveksam om det först. Här kommer lite bilder på den:

               

Riktigt bra planerad.

 

Nu ska vi äta vår pizza och sedan försöka sova, är ju natt här och det är jubbedag imorgon. Vi köpte en färdigpizza som skulle jäsa i ugnen och JA det gjorde den, varför finns inte sådana här hemma i Sverige. En pizza för 8 dollar, två stycken för 10 dollar....i en dyr jourbutik. Annat än mataffärernas erbjudande hemma, där ska man ju vara glad om man kan få en eller två kronor i rabatt. Hur som helst en pizza räckte gott och väl till oss, äter ju inte så mycket nu sedan jag gjorde min gastric bypass.

 


Kram Joanna

Av Joanna - 28 mars 2012 12:17

Då var det dags för en efterlängtad tripp till Vegas, den femte för att vara petig. Helt otroligt att jag fastnat så för stället, jag är ju varken gambler eller festprisse. Men Vegas har så mycket mer än det att erbjuda enligt mig. Detta året blir det att köpa en helt ny garderob åt mig, ska bli kul att frossa i alla läckra butiker och se vad de har att erbjuda. Det var tomma resväskor vi checkade in här på flygplatsen, har ju inte allt för mycket kläder nu när jag gått från storlek 38 till 36/38. helt sanslöst, nu kan man ju kolla in ALLA affärer. Henrik ska ju som vanligt arbeta en del så då blir det klädshopping för mig.

 


Det var en trött Joanna som vaknade kl 6 imorse, hrm jag gick och lade mig klockan 4 inatt/morse så det kanske inte är så konstigt. Men nu kan jag sussa gott på planet, i alla fall första flygningen. När vi väl checkat in våra väskor vid 9-snåret läste vi att planet var två timmar försenat, suck, kunde sovit en pyttestund till ju. Ja ja inte mycket att göra än att fördriva tiden här. Har strosat runt och kollat lite affärer, pratade med personalen här och vi lyckades på 60 danska var till en fika som kompensation. Inte illa.


För ett tag sedan hittade vi loungen här på flygplatsen. Vi har sådana där Priority Pass via våra kreditkort så det var bara till att gå in och sätta sig och ta det lugnt. Sköna mjuka fåtöljer, fri surf, tyst och lugnt......underbart. Dessutom var det gratis dricka och fika ifårm av olika brödsorter, pålägg, frukt, snacks, kakor, kaffe, juicer och läsk. Helt klart värt den extra kortavgiften   .


Nu ska vi äta lite....

Kram Joanna

Ovido - Quiz & Flashcards