joannasbilder

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Slitsförslutning

Av Joanna - 22 augusti 2012 15:46

Idag kom dagen jag väntat på. Sedan ca 8 månader tillbaka har jag haft problem med smärta i magen. Min kirurg trodde bestämt att set blivit en knick på mina tarmar, en vanlig bieffekt efter en gastric bypass. Vi bestämde tillsammans att det var bäst att åtgärda detta innan det blir ett riktigt tarmvred. Läs gärna mer här:
http://www.kostdemokrati.se/leif/2011/08...a-fetmaopererade


Så igår började jag packa inför operation här i Landskrona. Det viktigaste skulle ju med, rena kläder, toalettartiklar, leg och givetvis lite pärlor hihi. Katterna hjälpte mig snällt att packa pärlorna. Ja Stella tyckte att hela hon skulle med, försökte smyga ner i väskan tihi.


Klockan ringde 5 imorse för då var det dags för bakteriedödande dusch tre av tre :-). 6.40 checkade jag in på sjukhuset, gäääsp. Jag hade tur då en tjej inte kom så jag fick komma till operation en timme tidigare än väntat. Nålar sattes, tja efter ett smärtsamt misslyckande i vänster hand fick jag en i armvecket. Jag spändes fast i bordet som tippas under op så jag nästan stod upp och sen var det natti natti.


Nästa gång tittade jag på klockan vid 11 på uppvaket. Det är faen det värsta med en op, uppvaket från narkos är så jobbigt. Denna gång låg jag och skakade och hackade tänder, smärtfrossa tydligen, fick en spruta och några varma handdukar sen slocknade jag igen. Så nu har jag fem nya hål i magen, totalt 14 ärr kommer det bli. 4 st efter galloperationen 2005, 5 st efter gastric bypass 2011 och nu ytterligare 5 st. Sa till kirurgen att han kunde ju öppna helt och göra en bukplastik, men det var han inte med på. Taskig skit hihi.


Nu sitter jag här i en fåtölj och bloggar med dropp i armen. Blir lite pärlande om en stund :-).


Kram på er

 

 
 
Kristina

Kristina

22 augusti 2012 17:01

Har du fler än en blogg? Jag är säker på att jag skrev ett inlägg igår men ser varken ditt inlägg eller mitt eller oxå håller jag på bli knäpp. Får i alla fall önska dig lycka till i uppvaknandet när mitt lycka till inför op försvann. Krya på dig Pyssla lugnt kram Kristina i Umeå

http://ruach.blogg.se

Joanna

3 september 2012 06:58

Har en blogg till företaget med, barapyssel. Tack och kram på dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna - 31 mars 2013 11:00

Nu i veckan när det var våffeldagen gjorde vi våfflor som många andra. Kruxet med mig är ju att jag inte kan äta vanliga våfflor eller pannkakor, men jag var ju med sugen. Hrm. Så jag funderade en stund och plockade fram morötter, ägg, rågmjöl, vetem...

Av Joanna - 22 februari 2013 08:31

Är nog tusan min egen hjärna. Måste bara få skriva av mig lite, lite ego så vill du inte läsa så stäng :-).   Jag blir 33 år till sommaren och har mer eller mindre kämpat med att gå ner i vikt, eller hålla den i hela mitt liv. Ett minus på vågen ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:57

Är verkligen kass. Inlägget innan kom med två gånger och vissa bilder flera gånger och ngr inte alls. Tummen ner. ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:55

Är verkligen kass. Inlägget innan kom med två gånger och vissa bilder flera gånger och ngr inte alls. Tummen ner. ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:37

Ja som många redan vet har vi en katt som heter Stella, eller Stolla som vi kallar henne. Hon är heltokig och inte alls som andra katter. Idag badade Lucas och då skulle hon ju givetvis vara med. ...

Ovido - Quiz & Flashcards