joannasbilder

Alla inlägg under mars 2013

Av Joanna - 31 mars 2013 11:00

Nu i veckan när det var våffeldagen gjorde vi våfflor som många andra. Kruxet med mig är ju att jag inte kan äta vanliga våfflor eller pannkakor, men jag var ju med sugen. Hrm. Så jag funderade en stund och plockade fram morötter, ägg, rågmjöl, vetemjöl, mjölk, bakpulver och vaniljsocker. Rev 2 morötter och vispade ihop med 2 stora ägg. Ner med en deciliter mjölk. Sedan tillsatte jag 1 dl var av mjölsorterna, 1 tsk vaniljsocker och 1 tsk bakpulver. Vispa ihop och tillsätt mjölk till lagom konsistens. Fick ut 8 våfflor av denna smet. Bäst av allt, min mage mådde fint OCH kidsen gillade dem också.

Idag söndag, bad Lucas om att få morotsvåfflor till frukost. Bra betyg det.

Ha en fin söndag alla.

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards