joannasbilder

Alla inlägg under april 2012

Av Joanna - 3 april 2012 04:40

Idag har vi haft shopping på schemat och det har tagit sin lilla tid, inte för att vi är klara men på god väg. Kom just tillbaka till lägenheten för att lasta av och slappa en stund, lite senare ska vi ut och äta på stan. Men nu lite bloggande tillsammans med nachos och guacamole....mums.


Dagen började med att vi körde till ett av "ROSS dress for less" som ligger här i Vegas. Det tog ett par timmar där då det finns så enormt mycket att gå genom. Under dagen hann vi med ytterligare två ROSS, en scrapbooking-butik, en pärlbutik där jag faktiskt köpte lite pärlor, Michaels (typ panduro), TJ MAXX (billig klädesbutik den med) och PARTY city....åh glömde nästan Toys"r"us fick också ett besök av oss.


Priserna i pärlbutiken var snäppet högre än vad jag tar i min butik, www.barapyssel.se. Biträdet satt och pärlade och jag tyckte det såg så kul ut så jag köpte på mig pärlor till ett liknande projekt och då fick man beskrivning till. Så det blir till att pärla ihop det på facettsthlm i slutet på april.


Det är sanslöst vad kläderna är billiga på ROSS och av erfarenhet så vet jag att kvalitén är helt OK. Det går att hitta märkeskläder så som t ex Calvin Klein där. Men jag köper hellre fler billiga plagg.

 

Det blev en del tröjor hihi, har ju bara ett fåtal kvar nu när jag gått ner över 30 kg i vikt. Den dyraste tröjan kostade $11, annars låg de runt 5-10 dollar. Underbart!


Totalt sett fick jag ihop en bra hög med kläder 18 tröjor, 2 cardigans, 3 klänningar och 3 handväskor blev det idag och det kostade endast 1990 kronor ungefär. Låter kanske mycket men det är ju väldigt mycket kläder för pengarna.

 


Nu duschen och sedan in till strippen

Kram

Av Joanna - 2 april 2012 19:03

Inte direkt något för mig men kul att se. Läs menyn och kolla vad burgarna heter.

       

Väger man mer än 160 kg äter man gratis. Vet inte vad jag ska skriva en som det, hrm. Sorgligt egentligen.


Sen måste jag ju visa en T-shirt som Henrik hittade åt mig i en butik, var ju bara tvungen att köpa den.

 

Nu ska vi iväg på shopping, lite kallare idag så det får bli en dag i affärer :-)


Kram Joanna

Av Joanna - 2 april 2012 18:40

I lördags bestämde vi oss för en promenad till strippen för att äta middag. Givetvis fick kameran följa med.

       

Vi åt på ett av de nya hotellen, en fin italiensk restaurang. Jag tog en rätt med scmapi, ja jag vet man ska inte äta scampi, vitlök- och chilifrästa med några vita bönor till. Det var en förrätt så storleken var precis lagom för att jag skulle bli proppmätt.

Några bilder inifrån ett av hotellen som tillhör city center, den första är på ett vackert konstverk med is och ljus.

     

När vi promenerade hem tog vi vägen förbi Bellagio och dess kända fontän

     


Kram Joanna

Av Joanna - 1 april 2012 01:36

.......blev det idag på vår lilla promenad. Vi började förmiddagen tillsammans med Palle och Stig på Walmart för jag behövde hårspray och Henrik ett par billiga sandaler. Passade på att köpa ett större minneskort till min systemkamera så jag kan använda den lite. Det är varmt idag så det får bli linne och korta shorts, nu när jag kan ha det utan att må dåligt över hur jag ser ut.

 

Därefter körde vi till MGMs garage och parkerade bilen där. Tänkte att om vi nu shoppar blir det närmre än att promenera hem med alla kassar :-). Det långa benet före det andra när man är ute och traskar med Palle och Henrik så motion har man fått idag. Promenerade  till Planet Hollywood och gick genom där, sedan började jag bli hungrig så vi delade på oss. Lägligt nog så stod vi precis vid ett av våra favoritställen här, Cabo Wabo, restaurang med en fantastisk uteservering.

     

Henrik tog en god hamburgare och mina rullar är fyllda med kycklingfilé, riktigt gott.

Efter maten gick vi genom Planet hollywood igen, passade på att shoppa och fota lite.

       

Trots att jag varit här så många gånger tycker jag fortfarande att taken är helt fantastiska, det ser verkligen ut som om man är utomhus. Det är fortfarande lika fräckt att titta på allt, bara man tänker på att göra det :-).

T o m Henrik hittade en affär han ville gå in i, tyvärr var det inte rikigt vad han hade väntat sig men kul att kika ändå.

 

På vägen mot bilen träffade vi på en del annorlunda figurer, här kan ni se några av dem. De stor längs trottoarerna och vill man så går det bra att bli fotad med dem, men glöm inte att ge dricks för det är deras lön.

         

Några bilder på en del av byggnaderna och ett foto på en av vägkorsningarna, rätt stora.

         

Resten av eftermiddagen har vi slappat lite, bl a pressat en timme vid poolen. Längre vågar man inte då solen tar något extremt här.


Snart middag så vi ska väl bege oss.

Kram allihop

Ovido - Quiz & Flashcards