joannasbilder

Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Bästa midsommaren i mitt liv......

Av Joanna - 7 juli 2010 10:26

Denna midsomamren år 2010 var den bästa jag varit med om. För en gång skull bestämde vi inget överdådigt utan tog dagen som den kom! Inte en massa gäster eller en massa andra måsten.  

Klockan 14 åkte vi hem till min mormor och morfar för att äta sill, ägg, potatis och de andra sedvanliga tillbehören.

  

Hela gänget samlat vid bordet: Mormor, deras vän John, morfar och vi....

  

Jag och min morfar....

  

Barnen leker. Dalahästen i bakgrunden fick min mormor i 50-årspresent. Eftersom barnen älskar att "rida" på den så satte morfar hjul på den. Så nu kör barnen omkring där på en äkta dalahäst.......

  

Finns det vatten någonstans, då vet vi vart Lucas är.....

   

När vi ätit och umgåtts med mormor och morfar begav vi oss ner till Mossbystrand. Packade picknickgrejerna, grillen och allt som behövdes för en mysig grillmiddag på stranden! Precis innan vi skulle åka ringde Susanne, dom ville hänga med. Självklart fick dom det, bara mysigt.....

  

Vi grillade oxfilé, nypotatis som jag hade förkokt och hade grönsaker och vitlöksbröd till det. Henrik hade till och med tagit med sig vin till maten, underbart var det.......

    

Barnen lekte i sanden. Ensamma var vi på stranden, perfekt!

    

Jag stjäler en kram av Lucas.

    

Det börjar skymma och vi packar ihop oss. Men innan vi begav oss hem passade vi på att ta några foton på hela familjen. Dom kunde blivit bättre, men vi hade fullt sjå med att f Lucas titta i kameran!

    


Hoppas ni med hade en bra midsommar.....


Kram Joanna

 
 
Ingen bild

Aase

7 juli 2010 13:34

Så fina härliga bilder :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna - 31 mars 2013 11:00

Nu i veckan när det var våffeldagen gjorde vi våfflor som många andra. Kruxet med mig är ju att jag inte kan äta vanliga våfflor eller pannkakor, men jag var ju med sugen. Hrm. Så jag funderade en stund och plockade fram morötter, ägg, rågmjöl, vetem...

Av Joanna - 22 februari 2013 08:31

Är nog tusan min egen hjärna. Måste bara få skriva av mig lite, lite ego så vill du inte läsa så stäng :-).   Jag blir 33 år till sommaren och har mer eller mindre kämpat med att gå ner i vikt, eller hålla den i hela mitt liv. Ett minus på vågen ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:57

Är verkligen kass. Inlägget innan kom med två gånger och vissa bilder flera gånger och ngr inte alls. Tummen ner. ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:55

Är verkligen kass. Inlägget innan kom med två gånger och vissa bilder flera gånger och ngr inte alls. Tummen ner. ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:37

Ja som många redan vet har vi en katt som heter Stella, eller Stolla som vi kallar henne. Hon är heltokig och inte alls som andra katter. Idag badade Lucas och då skulle hon ju givetvis vara med. ...

Ovido - Quiz & Flashcards