joannasbilder

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Ingen rolig dag.....

Av Joanna - 8 augusti 2010 20:51

Imorse vid 8-tiden kikade jag ut och såg att vår katt låg på sin favoritplats på uteplatsen. Tittade på honom och tänkte "åh vad skönt att han är hemma". Eftersom vi haft barnen hemma samt gäster med barn fredag och lördag så har han hållt sig borta. Tarzan gillar inte höga ljud=barn! Igår kväll innan vi gck och lade oss kallade vi på honom men han kom inte. I samma veva som jag vände mig om för att gå in på toaletten så slog det mig, oj vad konstig han såg ut på hakan. Kikade en gång till och såg att han hade ett sår. Tänkte inte mer på det, han brukar ju slåss med grannkatten. När Henrik vaknat så tar vi in och tvättar honom!


En timme senare så tog vi in honom i köket och stängde om honom. Satte honom på en handuk på bordet. Men efter en snabb blick så såg jag att detta fixar inte jag utan måste till en veterinär. Hela käken samt halsen var uppsvullen, varböld efter slagsmål...har varit med om det innan. Jag ringde jouren på djursjukhuset och fick order om att komma in. Ringde mamma och bad henne komma med kattburen, pronto. Vi lät honom vara i köket i väntan på kattburen. Själv gick jag in på toa och gjorde mig i ordning. När jag gick tillbaka ut i köket låg det fullt med maskar på köksbordet, jag trodde jag skulle spy. Stirrig blev jag och fan det kändes som om mamma aldrig skulle komma.


Packade in oss i bilen och jag körde inte lagligt till sjukan kan jag säga. Stanken i bilen var fruktansvärd, det luktade bara infektion och ruttet om honom. In på djursjukhuset informerade jag om detta. Tjejen sa att troligen var det från magen. Visst jag hade ju precis köpt avmaskning då vi inte avmaskat honom på länge. Vi fick ett rum. Då enda veterinären stod på operation så kunde det ju ta ett tag. Sköterskan tittade till oss ofta och jag förstod att hon var orolig. På utsidan såg han svullen ut och hade dessutom kliat upp ett stort sår runt halva huvudet. Till slut så var hon så orolig att hon hämtade en veterinär från en annan avdelning. Båda två häpnade av stanken från honom. Min älskade Tarzan, han led och det var det inget snack om.


Dom tog tempen och han hade hög temp, antibiotika. Dessutom hade han blod i avföringen, såg blickarna dom utbytte. Sköterskan undersökte matta Tarzan medan veterinären knappade på datorn. Plötsligt utbrister hon "Åh fy här är fullt med mask". Jag tittar på dom och frågar om det är något att göra? Hur passa lider han? Han är ju gammal! Det fanns inget att göra utan jag tog beslutet att avsluta hans lidande. Dom sa att det gör fruktasvärt ont, han blir ju uppäten levande. Vill absolut inte att de jag älskar ska lida och det gjorde han.


Beslutet togs så jag och Lucas tog förväl av vår familjemedlem! Älskade Tarzan blev 10 år gammal!

  

            


Det blev ett långt inlägg. Känns skönt att skriva av sig. Åh vad det gör ont.


Kram Joanna

 
 
Ingen bild

Anna E

8 augusti 2010 21:28

Verkligen tråkigt att läsa... Kram på dig, förstår att det måste kännas riktigt jobbigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna - 31 mars 2013 11:00

Nu i veckan när det var våffeldagen gjorde vi våfflor som många andra. Kruxet med mig är ju att jag inte kan äta vanliga våfflor eller pannkakor, men jag var ju med sugen. Hrm. Så jag funderade en stund och plockade fram morötter, ägg, rågmjöl, vetem...

Av Joanna - 22 februari 2013 08:31

Är nog tusan min egen hjärna. Måste bara få skriva av mig lite, lite ego så vill du inte läsa så stäng :-).   Jag blir 33 år till sommaren och har mer eller mindre kämpat med att gå ner i vikt, eller hålla den i hela mitt liv. Ett minus på vågen ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:57

Är verkligen kass. Inlägget innan kom med två gånger och vissa bilder flera gånger och ngr inte alls. Tummen ner. ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:55

Är verkligen kass. Inlägget innan kom med två gånger och vissa bilder flera gånger och ngr inte alls. Tummen ner. ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:37

Ja som många redan vet har vi en katt som heter Stella, eller Stolla som vi kallar henne. Hon är heltokig och inte alls som andra katter. Idag badade Lucas och då skulle hon ju givetvis vara med. ...

Ovido - Quiz & Flashcards