joannasbilder

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Bara känner för.......

Av Joanna - 31 augusti 2010 12:17

.......att skriva lite till er som läser.


Angående kattbäbisen, Lillfisen som hon fick heta, så hittade vi ett hem till henne. dage efter att hon kommit till oss satte jag upp lappar i skolan samt på Lucas förskola. Redan på kvällen ringde en familj som ville adoptera henne. egentligen ville jag behålla henne, fast ändå inte. Det är rätt skönt med bara en katt just nu. Ser fram emot en ny soffa och en lurvig matta. För även om katten inte klöser på möblerna så blir det ändå märken när dom hoppar upp och lägger sig. Så igår var det lite snyftigt här, för då hämtade familjen lillfisen. Hon hade adopterat mig som sin mamma. Varje kväll tvättade hon mig om hakan, ja glasögonen med men det blev inget bra. Där jag var där var lillfisen. Men hon får det bra nu och jag kan öppna fönster och dörrar här för att vädra när jag vill!

Klicka på bilderna för att se dom i större format!

      


I helgen fick jag nog!!!! Jag måste dra ner eller allra helst sluta med mitt missbruk aav Cola zero. jag kan lätt hinka i min 3-4 liter/dag! Varje dag vaknar jag med huvudvärk, riktigt jävlig sådan och är på så dåligt humör. Jo klart man blir på dåligt humör med den huvudvärken. Det första jag gör på morgonen är att dricka 1-2 glas cola så huvudvärken försvinner, sen är det kört då jag bara måste ha mer för att inte somna. Det är som värsta baksmällan och jag pratar som en äkta missbrukare!

-Borde dra ner på det, men vill inte sluta helt för det är ju så gott. Om jag bara dricker 1 liter/dag, eller bara på fester.

Sen är det igång igen, jag vet inte hur många gånger jag sagt så här till mig själv.


Hur som helst i lördags var brorsan här med sin tjej. Hon tipsade mig om ett te, egentligen inte te, men smakar så och fungerar likadant. Där är koffein i men en mindre mängd sen anses den som den nyttigaste koffeinkällan som finns. Hrm, kan detta verkligen funka. Tog en liter cola, eller två och funderade vidare. På söndagen mådde jag som vanligt, seg i skallen, trött, hängig, ont i huvudet.... Ringde upp Sara och Alex och frågade om vi kunde åka och köpa det där teet. 79 spänn, kan ju alltid testa.

      

Igår måndag körde jag igång. 3 st stora IKEA-glas innan kl 15 var målet. Började med ett glas kl 8 på morgonen, cola-huvudvärken försvann snabbare än om jag druckit cola. Kl 10  tog jag mitt andra glas. Strax därefter började jag känna mig rastlös i kroppen. Jag skulle tro att det fungerar fanimej. Ingen huvudvärk, tålamod med en sjuk Lucas hela dagen, fick städat, dammsugit, tvättat golven, dammat, diskat, tvättat, donat i pärlhuset....... HALLÅÅÅÅÅÅ så mycket får jag inte ens gjort på en helg ibland. Nu är det andra dagen och det känns jättebra.


Andra bra effekter som jag hoppas på är att man blir varmare samt viktnedgång. Vi får se!! Jag fryser ju alltid så lite värme i kroppen hade gjort gott. Vill ni läsa om teet kika då på http://www.yerba.se/?ref=adwords


nu är det vecka 35, många av er vet vad jag väntar på. Jo vecka 37 komemr vår nya bil, hoppas inte den är försenad. I 16 veckor har vi snart väntat och längtat!

  

Detta är min drömbil, jag har alltid önskat mig en sådan och nu ska drömmen gå i uppfyllelse. Lite ångest fick jag dock när Henrik påpekade att vi kunde fått en Volvo v70 OCH en cab för samma pris.......suck!


Kram alla glada!


 
 
Ingen bild

Silla

2 september 2010 19:09

Vart köpte du te? I vilken affär?

Joanna

3 september 2010 07:51

Vid Möllan, Palmyra livs. Om man går över torget från Södervärn, rakt över så ligger det i nästa gata lixom. Paralellgata till Barkpgatan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna - 31 mars 2013 11:00

Nu i veckan när det var våffeldagen gjorde vi våfflor som många andra. Kruxet med mig är ju att jag inte kan äta vanliga våfflor eller pannkakor, men jag var ju med sugen. Hrm. Så jag funderade en stund och plockade fram morötter, ägg, rågmjöl, vetem...

Av Joanna - 22 februari 2013 08:31

Är nog tusan min egen hjärna. Måste bara få skriva av mig lite, lite ego så vill du inte läsa så stäng :-).   Jag blir 33 år till sommaren och har mer eller mindre kämpat med att gå ner i vikt, eller hålla den i hela mitt liv. Ett minus på vågen ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:57

Är verkligen kass. Inlägget innan kom med två gånger och vissa bilder flera gånger och ngr inte alls. Tummen ner. ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:55

Är verkligen kass. Inlägget innan kom med två gånger och vissa bilder flera gånger och ngr inte alls. Tummen ner. ...

Av Joanna - 12 februari 2013 22:37

Ja som många redan vet har vi en katt som heter Stella, eller Stolla som vi kallar henne. Hon är heltokig och inte alls som andra katter. Idag badade Lucas och då skulle hon ju givetvis vara med. ...

Ovido - Quiz & Flashcards